اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد چه کسانی می‌توانند در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری رأی دهند؟ نتیجه انتخابات دور دوم ریاست جمهوری ۱۴۰۳ کی اعلام خواهد شد؟ مخبر: جمهوری اسلامی ایران مخالف تحریم‌های یک‌جانبه ظالمانه در حوزه انرژی است + فیلم و عکس درخواست جامعه کارگری از رئیس‌جمهور آینده: به وضعیت معیشتی کارگران توجه کنید «سرمشق»، نمایه‌ای از خدمات دولت سیزدهم در خراسان‌رضوی | باید دستاورد‌های شهید رئیسی مورد تبیین قرار گیرد فردا همه پای کار وطن درباره پذیرش دیدگاه‌های سیاسی یکدیگر در رویداد‌های سیاسی رأی‌های طلایی
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود

  • کد خبر: ۲۳۷۳۲۰
  • ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود
استاندار خراسان‌رضوی گفت: من شنیده‌ام عده‌ای گفته‌اند دولت شهید رئیسی چه کار کرده است. در حال حاضر، ۱۸۰ هزار مسکن فقط در استان ما در مرحله ساخت قرار دارد؛ اهل‌فن می‌فهمند این چیز‌ها را. برای قضاوت در این حوزه فقط نیازمند «انصاف» هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان‌رضوی، در ویژه‌برنامه معرفی دستاورد‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی شهید جمهور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در خراسان‌رضوی با عنوان «سرمشق» که صبح امروز در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دستاورد‌های معنوی این شهید عزیز و همراهانش که در سانحه سقوط بالگرد به لقاء الله پیوستند، گستره وسیعی است که کل کشور را دربر می‌گیرد، اما بنده به طور خاص به همراه همه مردم استان در جریان بخش ویژه‌ای از این خدمات به میدان‌داری شهیدان رئیسی و رحمتی هستیم.

وی افزود: امروزه کشور ما در یک بزنگاه خاص سیاسی قرار دارد و این ضرورت بیش‌ازپیش احساس می‌شود که دستاورد‌ها و خدمات دولت سیزدهم موردتبیین و ارائه قرار بگیرد. در مراسم امروز نیز از ۱۳۹ دستاورد ملموس و قطعی رونمایی خواهد شد تا بیانگر حجم و کیفیت این اقدامات و تلاش‌ها باشد.

سه پروژه شاخص فرهنگی استان در دولت سیزدهم

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به گوشه‌ای از خدمات فرهنگی و اجتماعی دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: حل‌وفصل ضعف تشکیلاتی برای انجام امور فرهنگی خیلی مهم است. به همین دلیل ما که در استانداری خراسان‌رضوی فقط معاون فرهنگی داشتیم، این نهاد به معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت ارتقا پیدا کرد تا با نگاه ویژه به مزیت بزرگ زیارت، برنامه‌های فرهنگی تدوین شود و در دستورکار قرار بگیرد. تشکیل کارگروه ملی زیارت، دومین گامی بود که پس از اتخاذ رویکرد‌های استانی در سطح ملی موردتوجه قرار گرفت و کار به جایی رسید که حجم زائر ورودی به شهر از نظر زیرساخت و خدمات تحت کنترل قرار بگیرد.

وی ادامه داد: قطار سریع‌السیر، شهر فرودگاهی امام‌رضا(ع) و آزادراه «حرم تا حرم» با افق تحقق ۱۰۰ میلیون زائر، سه راهبرد اصلی دولت شهید رئیسی مربوط به حوزه زیارت بود و آخرین حرفی که شهید رئیسی به شخص بنده گفت، این بود که آمدن دوباره من به مشهدالرضا(ع) تا زمانی که آزادراه حرم تا حرم به سرانجام نرسیده است، موضوعیت ندارد و به همین دلیل باید این پروژه به قید فوریت به سرانجام برسد.

افزایش موالید و کاهش طلاق در استان

نظری با اشاره به خدمات اجتماعی دولت سیزدهم تصریح کرد: تا پیش از دولت سیزدهم در حوزه موالید، بر عدد منفی ما افزوده می‌شد، اما از سال ۱۴۰۱ این نرخ به منفی ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد و امسال روند موالید استان دوباره به نرخ مثبت بازگشته است. به موازات این، نرخ ازدواج نیز افزایشی و طلاق کاهشی شده و اعتبار برنامه‌های اجتماعی در شرایطی که پیش‌تر ۳.۳ هزار میلیارد تومان بود، در دولت شهید رئیسی به ۳۵ همت افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: در سال ۱۳۹۹، ضریب بیکاری استان زمینه‌ساز بیکاری ۹۸ هزار جوان در استان خراسان‌رضوی شد. البته این موضوع دلایل مختلفی همچون کرونا داشت، اما پس از جبران این نواقص در دولت سیزدهم، این موضوع به بیش از ۱۷۰ هزار اشتغال خالص رسید. علاوه بر این‌ها، ۲۵ درصد پرداخت بیمه بیکاری ما کاهش پیدا کرده و نرخ بیکاری ما در استان به ۶.۳ رسیده و از میانگین کشوری هم پایین‌تر است.

حل بحران آب مشهد در دولت سیزدهم

استاندار خراسان‌رضوی گفت: به طور کلی، ۴۵۰ میلیارد مترمکعب پساب در شهر مشهد تولید می‌شود که تا به امروز فقط نیمی از آن به مرحله تصفیه می‌رسد. با این حال، با اجرای تصفیه‌خانه‌های شهرک صنعتی توس و چرمشهر در دولت سیزدهم، مقرر شد تا کشف‌رود نجات پیدا کند و به عنوان یک مسئله همیشگی زیست‌محیطی مورد رسیدگی قرار بگیرد.

وی بیان کرد: در مشهد، ما سالانه ۲۶۰ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی نیاز داریم و بر همین اساس، امسال سد جدید شوریجه به مرحله آب‌گیری می‌رسد تا با تأمین سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب، تقریباً نیاز شهر را برطرف کند. دولت سیزدهم به احیای ظرفیت‌ها توجه ویژه داشت؛ اینکه چهار رودخانه پرآب در استان ما حوزه آبریز بیرون از کشور دارند و به موازات بهره‌برداری از آن‌ها، پروژه انتقال آب از دریای عمان نیز به ظرفیت ۴ هزار لیتربرثانیه درحال اجراست تا نیاز ۶ هزار لیتربرثانیه آب آشامیدنی شهر مشهد در ساعت اوج بحران را برطرف کند.

۱۰ درصد رأی‌دهندگان کشور از خراسان‌رضوی هستند

نظری عنوان کرد: همین الان، ۸ هزار میلیارد تومان پروژه در سطح استان درحال اجراست و این درحالی است که ما از بودجه عمومی کشور نیز استفاده نمی‌کنیم. قرار ما بر مولدسازی است و با همین مبنا مقدر شده تا افزون بر ۱۱ هزار میلیارد تومان پروژه ازجمله بیمارستان ۵۴۰ غرب، در حوزه درمان به مرحله اجرا برسد.

وی افزود: باید دستاورد‌های دولت سیزدهم در میزان مشارکت مردم استان نمود و تجلی داشته باشد. در جمعه گذشته، خراسان‌رضوی در رتبه چهارم کشور قرار گرفت و آمار مشارکت از ۵۰ درصد نیز فراتر رفت. این‌ها نشان از سرمایه اجتماعی دارد و حاکی از اعتماد ملت به مسئولان و دست‌اندرکاران است. در شرایطی که ۸ درصد از جمعیت کشور در خراسان‌رضوی ساکن هستند، با مشارکت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، حدود ۱۰ درصد از کل رأی‌دهندگان کشور از این استان بوده است.

استاندار خراسان‌رضوی با گلایه از بی‌انصافی‌هایی که در قبال عملکرد دولت سیزدهم صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: من شنیده‌ام عده‌ای گفته‌اند دولت شهید رئیسی چه‌کار کرده است. برادران عزیز، خواهران گرامی، همین الان، ۱۸۰ هزار مسکن فقط در استان ما در مرحله ساخت قرار دارد. وقتی پرداخت بیمه ۲۴ درصد کاهش پیدا می‌کند، بیکاری کمتر می‌شود و سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر از هر دوره در طول تاریخ انقلاب اسلامی افزایش پیدا می‌کند؛ اهل‌فن می‌فهمند این چیز‌ها را. این‌ها مصداق عینی توسعه است و برای قضاوت درباره آن فقط نیازمند «انصاف» هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->